Sunday, 20 October 2013

Bali Island-Simply the world's best Island-Part IV

Bali - The Island of Gods.
(14hb September - 17hb September,2013)

BismillahahiRRahmananiRRahiim


Kali ini kami melawat dua lagi tempat iaitu satu ke Pura (temple) dan satu lagi ke Pusat Ukiran Kayu. Entri ini masih pada hari kedua iaitu 15 September.2013. Berikut adalah entri tentang Pura Puseh Pura Desa Adat Batuan. Pura ini adalah tempat ibadat bagi orang Hindu di Pulau Bali.
































Selepas lawatan ke Pura, kami dibawa melawat karya Mas Gallary di Ubud. Mas adalah pusat ukiran kayu. Kami dibenarkan mengambil gambar di luar Gallery sahaja. Ubud terletak dalam Central region.  Ubud dikatakan sebagai the centre of art and dance in the foothills, with an interesting small palace, monkey forest, and lots of arts and crafts shops












11 comments:

  1. Cantik permandangan.. suka tengok bakat & kreativiti mereka.. Thanks sharing :)

    ReplyDelete
  2. takut tengok patung tu.. kalau malam mesti aiza lari..

    ReplyDelete
  3. Island of Gods..cam pelik je bunyi nya..bila JM leh sampai ke BALI pulak ni :-)

    ReplyDelete
  4. wah..bestnya..:)


    menabung kat cni..:)

    ReplyDelete
  5. owh Bali, kalau ada banyak duit nanti, nak pi melawat la

    ReplyDelete
  6. kawan yg baru balik dari bali pun ada cakap, kat sana banyak temple...

    ReplyDelete
  7. Bestnya ke bali.isi tabung di sini.

    ReplyDelete
  8. Awal tahun hari tue ke bali tak sempat nk singgah ke ubud.. insyaallah ada rezeki ke bali lagi nnti nk singgah sini la..mcm best jer..

    ReplyDelete