Friday, 15 November 2013

Kebesaran illahi Jalanan ke Uluwatu Part XII

Yang Pelik dan Aneh

Bali : The Land of Thousand Temples

Kami telah bergerak awal ke Uluwatu, Bali kira-kira jam 10.00 pagi. Elok pergi awal takut tasik diliputi kabus. Nanti tak nampak apa-apa seperti semalam di Gunung Batur. Kami berasa kecewa terutamanya cinta. Bukan rezeki kami. Kami tidak menghabiskan masa yang begitu lama di Taman Ayun,sekadar mengambil gambar dan menikmati keindahan alam. Destinasi yang hendak kami tuju disertakan gambar seperti di bawah. Awesome kan tempat itu. Itu adalah antara dua tempat yang paling saya suka tentang Bali dalam lawatan kali ini. Satu lagi adalah Tanah Lot.

Anda tentu tertanya apa yang pelik dan aneh berdasarkan entri saya. Sama-sama kita tunggu.

Uluwatu, Bali....ini adalah destinasi kedua untuk hari ketiga. Kami ada tiga destinasi untuk hari ini. 


Ini adalah gambar pokok kelapa yang pelik dan aneh.  Kebesaran kekuasaan kejadian Allah SWT. 

Pokok kelapa bercabang empat 

Pokok kelapa ini terdapat di jalanan ke Uluwatu, Bali

Kami dah sampai, di sambut oleh kegarangan Sang Singa. Uluwatu terletak di hujung jalan,nampak ada tasik nun jauh di sana.

Restoran Ulu Danu Beratan


19 comments:

  1. tak pernah sampai sini... bestnya,,

    ReplyDelete
  2. seronoknyer...indah sungguh ciptaan Allah..SubhanaAllah..

    ReplyDelete
  3. Gambar yang pertama tu sangat cantik!

    Dan kelapa bercabang? woah!

    ReplyDelete
  4. pokok kelapa bercabang 4? hebat sungguh ciptaan Allah, jarang blh npk benda2 mcm ne :)

    ReplyDelete
  5. sgt best klu dpt bercuti kt sini http://permaisurycintahaty.blogspot.com/2013/11/glitterati.html?m=1#comment-form

    ReplyDelete
  6. Unik sangat... ini semua bukti kekuasaan Allah.. mari bermuhasabah..

    ReplyDelete
  7. Abak singgah sambil isi tabung,moga sihat selalu...

    ReplyDelete
  8. Subhanallah.. kebesaran Maha Pencipta.. t kasih diatas perkongsian.. :)

    ReplyDelete
  9. abg din punya gambar memang tempting laa..rasa macam ade kat sana pun ade gak..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  10. Pokok kelapa bercabang ni memang naturally gitu ke, diorang buat secara tut?

    ReplyDelete
  11. gua pun tertarik dgn poko kelapa tu..mmg pelik dn unik

    ReplyDelete
  12. ha'a lah..festime tgk pokok kelapa bercabang

    ReplyDelete
  13. bertuah badan dapat tengok kelapa bercabang empat secara live :)

    ReplyDelete
  14. besnya....awk punya kerja memang traveling je erk? heeee

    ReplyDelete
  15. Uniknya pokok kelapa bercabang tu... baru tahu lokasinya di Bali...selama ni pernah tengok orang post di fb tapi tidak dinyatakan di mana...

    ReplyDelete
  16. Tak pernah sampai. Tp tringin juga pergi Bali.

    ReplyDelete