Sunday 3 November 2013

Ping My URL dan Peluang dalam Bloglist Hasrulhassan

Objektif penulisan untuk kali ini ada dua bahagian iaitu satu menceritakan tentang Ping My URL dan satu lagi tentang 50 peluang berada dalam bloglist Hasulhassan.

(a) Ping MY URL

Jom kita ping URL blog masing-masing ke 1653 laman web dengan ranking  tinggi hanya dengan satu klik menerusi satu lama servis percuma - Ping My URL

Baca Selengkapnya - Ping My URL ke Lebih 1653 Websites http://www.hasrulhassan.com/2013/11/ping-my-url-ke-lebih-1653-websites.html#ixzz2jX2pfolM Follow us: @hasrulhassan on Twitter | bloghasrulhassan on Facebook



Saya baru cuba semalam. Jenuh juga bila hendak  menunggu tetapi bila  saya on, saya terus ke kamar tidor. Bila saya bangun untuk solat subuh, nampak dah sampai ke 1653 laman web. Menurut Sifu, Hasulhassan ping ini mengambil masa 2 hingga 3 bulan untuk membuahkan  hasilnya.



PingMyUrl.com Free Submission Service

Seperkara lagi,  kefahaman tentang ping ini saya petik dari laman sifu OH. Semakin lama pengunjung berada di laman web tersebut semakin tinggi nilai laman web tersebut. Teknik ini adalah bertujuan untuk meningkatkan jumlah masa pengunjung ke laman web servis ping tersebut. Ini dikatakan Win Win situation di mana anda mendapat servis percuma dan  laman web mereka mendapat nilai  iaitu masa sesuatu pengunjung berada tetap di laman web.


Dan satu lagi, ia akan mengurangkan kadar bounce-rate laman web tersebut, maka ia akan mendapat tackle penarafan sebagai sebuah laman web yang mempunyai Authority tinggi dan juga boleh membantu meningkatkan Google Pagerank (PR).


Berapa kali kita perlu ping MY URL ? Sekali seminggu atau sebulan sekali untuk mendapatkan kesan yang efektif? 

Persoalan itu saya baru tanya pada sifu. Sama-sama kita nantikan jawapannya. 

(b) 50 Blogger berpeluang berada dalam Bloglist HH

Rebut peluang yang ditawarkan oleh Sifu OH. Blog-blog kita akan berada di blog OH bermula dari November sehingga penghujung Disember 2013. Syarat utama adalah blog kita dibuat pada selepas 1 November 2012 dan jumlah follower tidak diambil kira. Sudah tentu sedikit sebanyak kita akan menerima tempias dan tuah OH dalam dunia blogging. Pastikan kita kerap update entri dengan topik-topik menarik untuk bacaan para blogger. Pastikan anda berada di skrin show 5. Masukkan entri dari masa ke semasa. 

Baca Selengkapnya - 50 Peluang Berada Dalam Bloglist http://www.hasrulhassan.com/2013/11/50-peluang-berada-dalam-bloglist.html#ixzz2jXDplgSA
Under Creative Commons License: Attribution Share Alike
Follow us: @hasrulhassan on Twitter | bloghasrulhassan on Facebook




Saya belum nampak blog-blog kawan kita disenaraikan lagi. Maksudnya blog-blog sahabat blogger yang selalu menjadi perkampungan saya. Jom Cik Akak dan Elih Japahar yang kata deme ingin turut serta dalam program ini.

Serius kan artikel ini. Apa kata kita santai seketika dengan :

Buat Baik
Jadi Baik
Rasa Baik
Janda Baik

Jom kawan-kawan kita terjah Sifu OH dan ceduk sebanyak mana ilmu yang boleh dengan kehendak Allah SWT jua. Banyaklah kita berdoa kepada Allah agar memudahkan urusan kita. Salam kejayaan dunia dan akhirat. Allahuakbar. 

26 comments:

  1. saya da tersenarai dalam 50 bloglist tu :)

    ReplyDelete
  2. bleum sempat lgi nk join 50 bloglist tu

    ReplyDelete
  3. salam blogging owh terbaik ni :)

    ReplyDelete
  4. Peluang baik untuk blogger baru yg harus di rebut. Satu alternatif buat anda meningkatkan jumlah trafik.
    Semoga berjaya!

    ReplyDelete
  5. ok jugak ni.tq admin..

    ReplyDelete
  6. Moga2 dapatlah tersenarai dalam bloglist HH. IM awal awal dah tak bole join walaupun baru bebtul aktif tahun ni.

    ReplyDelete
  7. owh.. perkongsian yg berguna.. boleh trus pin entry ke 1653 laman web.. dasyat tu

    ReplyDelete
  8. ada nampak tawaran bloglist hasrul hassan tu, tapi x ukup syarat nk join.. blog dah nk dekat tahun dah.. heheh

    ReplyDelete
  9. ho.. ping My URL.. dah try buat semalam.. fuh.. line internet problem.. asyik sangkut jea sampai ke 700.. baru tadi teman buat lagi baru dapat 1653 tu.. hu2.. pengorbanan.. heeee

    ReplyDelete
  10. Terima kasih semua kerana sudi singgah dan komen..Sharing is caring.

    ReplyDelete