Wednesday, 22 January 2014

Wordless Wenesday #9

Pelajarku Sayang

22 comments:

  1. salam pagi...bersemangat mencari ilmu walau menempuhi jln bahaya...astaghfirullah...

    ReplyDelete
  2. semoga kita sentiasa bersyukur atas nikmat Allah

    ReplyDelete
  3. Subhanallah sangat bahaya nie...insafnya

    ReplyDelete
  4. Ya Allah..kat mana ni....kalau JM mahu tak g sekolah kalau mcm ni..gigih betul mereka..KESIAN

    ReplyDelete
  5. menuntut ilmu perlukan pengorbanan.. nuff..

    ReplyDelete
  6. ilmu susah yang mereka perolehi ni
    merupakan satu ilmu yang paling berharga
    semoga mereka berjaya dalam kehidupan =)

    ReplyDelete
  7. mak aii..bahayanya..huhu..isi tabung..:)

    ReplyDelete
  8. Nie mesti kat indonesia kan...
    Idah selalu pesan pada anak2.. lihat la mereka disana... bersabung nyawa untuk menimba ilmu...

    ReplyDelete
  9. Sememangnya kat Indonesia....sebagai satu contoh buat kita generasi akan datang.

    ReplyDelete
  10. Kesiannya.. terpaksa mengharungi bahaya setiap hari.. huhuhu

    ReplyDelete
  11. kat mane ni? tgk seluar sekolah tu mcm di indonesia.. tmpt2 camni la patut diberi perhatian lbh oleh kerajaan kalau di malaysia..

    ReplyDelete
  12. Allahuakbar.. sedih juga melihatnya.. semoga mereka terus tabah dlm menuntut ilmu & menjadi insan yg berjaya.. aamiin..

    ReplyDelete
  13. Astaghfirullah'alazim.. Kesiannya... Huhu..

    ReplyDelete
  14. Gambar ni memang popular satu masa dulu... pastu di Malaysia ada pulak orang dedahkan suasana semacam ini yang berlaku dipendalaman Sabah, yang mana murid-murid yang nak kesekolah terpaksa mengharung sungai terpaksa buka baju dan kasut. Bila dah menyeberang baru pakai semula.

    ReplyDelete
  15. betol tu kat sabah pon .. emmm :( nak wat macm na tapi kalau diorg bajya tak sia2

    ReplyDelete
  16. Oh, bersabung nyawa demi masa depan. Harap ada yang memandang dan menghulurkan tangan.

    ReplyDelete