Monday, 10 March 2014

Kain Sulam Kota Bukit Tinggi Siri 5


Kain Sulam sampai tidur pun termimpi kain Sulam. Wahai Kaum Hawa..

Di saat saya menulis entri ini, sudah masuk 3 hari pencarian  MH370 yang hilang telah berlangsung. Anyway, please pray for the safety of the flight panssenger and crew member of MH370.
"Allah telah pun menentukan kadar & masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu". Surah At-Taq :3. Insyallah, segalanya di dalam lingkungan kebaikan dengan izin Allah . Amen.  

Di sini entri tentang kedai-kedai kain sulam yang telah kami lawati. Murah atau mahal bergantung kepada kualiti kain. Sememangnya, semakin berkualiti kain semakin mahal harga kain itu. Tapi jauh lebih murah berbanding dengan harga di Malaysia. Itu sudah pasti.

 













42 comments:

  1. Jangan berhenti berharap dan teruskan berdoa supaya pesawat MH 370 dijumpai dengan selamat..amin..

    P/s : cantik-cantik design kain nya bang din..bila la sy nak sampai bukit tinggi nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inshaallah xlama lagi sampai la..saya dah seru nama MC masa kat sana hehe

      Delete
  2. Semoga ada keajaiban untuk MH370. Apapun selalu ada hikmah yang mengiringi suatu kejadian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu gunadi..doakan yang terbaik utk semua crew dan penumpang MH370.. Jgn berhenti berharap

      Delete
  3. memang cantik2 belaka kain sulam...sy pon berkenan sekaii melihatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau lelaki pun berkenan, pompuan yg layak memakainya apatah lagi kan PCL hehehe

      Delete
  4. cantiklah baju sulam dia MKL
    borong banyak tak, saya nak! hehe

    moga berlaku keajaiban buat semua penumpang dan crew mh370

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xde la banyak borong sgt yana..ada lagi kalau nak..mai la datang rumah kami tgk baju :D

      Delete
  5. JM kalau masuk tempat begini 1 hour pun tak cukup..eee..geram tgk cantik2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu JM..cinta hati saya berejam2 memilih baju kat sini..rambang mata katanya.. Boleh la JM geng dgn dia hehe..mau bersila kome berdua memilih kain haha

      Delete
  6. semoga kapal yg hilang akan ditemui #prayforMH370

    cantik design2 baju.klau prempuan boleh gila tu he..he

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya yg tak pompuan ni pun blh naik gile bila tgk baju yg cantik2 haha

      Delete
  7. Replies
    1. Itu la..punya la exited tgk awani 24 jam, itu yg sampai mimpi2 tu

      Delete
  8. cantik semua kasin sulam tu.. kaum hawa memang suka tengok benda cantik.. hehe..
    doakan semoga semuanya selamat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan kaum hawa je aiza, kaum adam macam saya ni pun suka tgk kain2 sulam ni..kalau blh pakai, lama dah saya pakai, tapi xgamak la pulak haha

      Delete
  9. Cantik semua kain sulaman ini. Mesti best pergi sini kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tersangat la seronoknya manggis..dapat cuci2 mata, cuci2 poket huhu

      Delete
  10. moga Allah memudahkan proses mencari..pray for MH370..btw cntik kain sulaman tu terbaikk..:D

    ReplyDelete
  11. Assalammualaikum... radz z,

    cantik kain sulam tu... Insaallah doakan keselamatan anak kapal dan penumpang MH370..

    mselim3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam..

      Semoga mereka selamat..utk yg beragama islam, semoga mereka selamat didunia dan akhirat

      Delete
  12. Mmg cantik2lah.. klu kesana pasti isteri & anak2 perempuan saya rambang mata jadinya tengok kain2 tu huhu.. :D

    Semoga dipermudahkan segala usaha penyelamat MH 370 & diberi ketabahan kpd keluarga mangsa dlm menghadapi situasi sukar ini... aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameen

      Kalau bawa org rumah n anak2 kemari siapla kena swipe kad kredit hehe

      Delete
  13. Cantiknya kain sulam tu!

    #prayformh370

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang cantik2 dhia..rambang mata memilihnya

      Delete
  14. wahh cantik kain-kain nie .. teruskan berdoa untuk pesawat mh370

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang cantik..blh datang borong kat sini, jual online kat malaysia hehe

      Delete
  15. cantik2 dan halus buatannya sulaman padang ni...macam mana tak jatuh cinta

    ReplyDelete
  16. wah macam nak pi borong ja kain kat situ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang ramai org malaysia memborong kat sini. Depa siap jual dengan RM lagi.. KH mai la borong kan kat sini, buat berniaga kat malaysia

      Delete
  17. cantik-cantik kain kat sini abg din..kalau convert ngan duit kita mesti rasa murah...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang cantik kain2 kat sini..mahal murah kain tu bergantung kualiti juga..

      Delete
  18. SEMOGA MH370 SEGERA DITEMUI..

    ReplyDelete
  19. Mesti harganya pun boleh tahan juga kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harganya bergantung kualiti kain dan kehalusan sulaman..lagi elok kualiti, lagi mahal la harganya.

      Delete
  20. Sulaman memang kehandalan orang bukit tinggi...

    ReplyDelete
  21. Kalau minang ni, ida memang suka melihat bentuk bumbung rumah mereka yang unik dan menarik

    ReplyDelete