Thursday, 13 March 2014

Jam Gadang, Rem Bulan dan Hotel Ambun Suri Bukit Tinggi Siri 8


Malam dingin di Kota Bukit Tinggi....Jam Gadang, Rem Bulan dan Hotel Ambun Suri

Jalan-jalan Mencari Kain Sulam di Bukit Tinggi Siri 8

Ini adalah entri terakhir untuk hari pertama sebelum melabuhkan tirai di Hotel Ambun Suri. Kenangan begitu indah di sini. Subhanallah, Alhamdulillah, Allahu Akbar begitu indahnya dunia ciptaan Allah SWT. Tujuan utama kehidupan adalah beribadah kepada Allah SWT semata-mata. Maka jadikan hidup ini semata-mata beribadah kepada Allah SWT. Ini kerana sampai masa kita semua akan pergi jua. Semoga kita manfaat hidup ini sebaik mungkin.
Sang Bulan di celah Sang Kaktus

 Terima Kasih Ya Allah

Subhanallah, indahnya ciptaan Allah SWT

 Jam Gadang dan Sang Kaktus

 Allahu Akbar Takbir

 Malam dingin  di kala kelesuan kota

 Perjalanan pulang dari Jam Gadang ke Hotel Ambun Suri  

 Cinta Sigadis ayu meredah malam dingin yang hangat

Hotel Ambun Suri
Jalan Panorama No 2, Bukittinggi, West Sumatera
Hotel_ambunsuri@yahoo.co.id.
Hotel Ambun Suri Bukittinggi (Face Book)
Phone : (0752) 34406/34251

44 comments:

  1. i love all those picss...seriously awesome...

    ReplyDelete
  2. Waduh...waduh Pak MKL...udah masuk siri ke 8 ya...ibu ingat dah masuk hari kedua atau ketiga...tapi ngomongnya masih hari pertama di sana :-)

    Oh bulan....wajahmu cantik bak bulan mengambang..mmg betul lah pepatah ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe view nya cantik bangat ibuk JM..sayang kalau gak dipublish..itu yg sudah 8 entry walau baru hari pertama heheheh..

      Bulan cantik dari jauh, dari dekat mengerutu :D

      Delete
  3. gambar bulan lagilah, cantik!
    semalam punya cam cite seram...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tangkap gambar serigala dgn bulan mengambang tu mesti lagi seramkan yana..mau tak tido malam hihihi

      Delete
  4. Waaa.. Bermalam di bukit tinggi :D
    Pandai la Tuan Khairuddin Lim amik gambar.. abis terpesona saya di buatnyer :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pandai mana pun afif..viewnya cantik, sbb tu gambar jadi cantik hehe

      Delete
  5. Subhanallah... menarik.. cantik & t kasih juga atas info hotel tu.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hotel ni direcommend..harga murah, bilik bersih dan luas, dekat dgn jam gadang ( 5 minit jalan kaki) dan sarapan yg enak banget :D

      Delete
  6. subhanallah..cantiknya panorama dkt sini..
    terbaik..
    mnabung :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Subhanallah..view mmg cantik..terima kasih

      Delete
  7. ya allah, terpegun dengan keindahan ciptaanNya

    ReplyDelete
  8. Dulu saya juga menginap di Hotel Ambun Suri. Dekat banget dengan Menara Jam Gadang tu kan en Din...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang dkt sangat mie..jalan kaki 5-7 minit je..lepas penuh tangan dgn barang belian kat pasar atas blh balik bilik kejap hantar barang utk misi menyoping yg seterusnya haha

      Delete
  9. subhanallah.. cantiknya.. rindukan langit spt ini.. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tgh2 jerebu kat malaysia ni xtau la dapat tgk bulan mengambang secerah ini ke tidak :-(

      Delete
  10. bulan mengambang yang indah bagaikan cermin yang terapung, rasa bersyukur kerana masih diberi peluang untuk menikmatinya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..baca komen plain ni, bila tgk balik gambar bulan tu, haah ye la, mcm cermin yg terapung :-)

      Delete
  11. cantiknya.. tapi tetap seram tengok bulan mengambang penuh tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiza mesti banyak tgk cerita seram ni hehehe

      Delete
  12. Belum penah ke Sumatera barat.. mudah-mudahan ada rizki bisa melancong ke Padang-Bukittinggi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inshaallah..moga allah murahkan rezeki gunadi utk travel around the world

      Delete
  13. subhanallah.. kenapa cantik cantik sangat gambar ni...

    ReplyDelete
  14. di mana pun kita berada , kita melihat bulan yg sama .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu qaseh..kita kat antartika ke, london ke, malaysia ke, itu la bulan yg satu yg kita tgk hehe

      Delete
  15. perggghhh bro..gambar ni memang memukau bro..serius.....pandai bro amik gambar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pandai mana pun tangkap gambar..hala je lens merata2..view yg cantik menyebabkan gambar pun jadi cantik :D

      Delete
  16. fuhhh....cantik2 betul gambar nie...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
    Replies
    1. alam ciptaan allah yg cantik menjadikan gambar canti

      Delete
  17. pandainya admin snap gambar.indah sekali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemahiran saya biasa2 je..alam ciptaan Allah yg cantik menjadikan gambar tu cantik :D

      Delete
  18. Cantik gambar jam gadang tu dan bulannya juga indah :)

    ReplyDelete
  19. Subhanallah cantiknya bila diabadikan dalam gambar

    ReplyDelete
  20. Bulan penuh mmg cantek..xpuas dipandang..

    ReplyDelete
  21. Dengan gambarlah kita dapat merakam kenangan kan.

    ReplyDelete
  22. walaupun bulat itu bulat, tetapi memang indah

    ReplyDelete