Sunday, 27 April 2014

Aku Isterinya Izzue Islam & Anzalna Nasir

Saksilah rancangan kegemaran anda mulai 2 April 2014 
Setiap hari Isnin hingga Khamis
dari jam 7 hingga 8 malam di TV3
Pengarah  Fairuz Loy
Penulis Novel : Acik Lana
Adaptasi : Novel Aku Bukan Mistress




Cerita ini mengisahkan Mya Arlissa dirogol bapa saudara dan telah dijual ke pusat pelacuran. Mya diselamatkan Mikail dan  telah hidup bersama selama 2 tahun. Tapi pada suatu hari, Adam kawan baik Mikail telah merogol Mya ketika Mikail mabuk. Sejak kejadian itu, Mya mula mencari arah tujuan hidup dan tidak boleh bergantung sebarang harapan pada Mikail.  

Mikail dihantui oleh kekasihnya, Lisa yang telah berkahwin dengan ayahnya hingga keluarga berpecah belah dan telah  menyebabkan kakaknya melarikan diri ke luar negeri. Ibunya hidup dalam kesunyian ditemani adiknya, Mimi. Mikail telah meletakkan syarat kepada Mya membayar RM50 ribu jika ingin dilepaskan. Mikail telah cuba sedaya upaya memastikan dia tidak kehilangan Mya. Suzanne, bekas kekasih Mikail juga muncul kembali dan telah menghasut ibu Mikail membenci Mya. Keadaan bertambah rumit bila bekas Kekasih Mya Shamil datang menagih janji lama.

Dapatkah Mikail dan Mya bersama selamanya ?   

Akasia ini rancangan kegemaran saya tahun 2014 dan ditonton secara offline bila saya ada masa.







39 comments:

  1. aikk review drama tv pula...bagus cara penulisannya....

    ReplyDelete
  2. selamat menonton Mr.khairuddin...:DD

    ReplyDelete
  3. selamat menonton Mr.khairuddin...:DD

    ReplyDelete
  4. Pasti meletop keyword ni di blog ni nanti.

    ReplyDelete
  5. Wah dah ada entry hiburan pulak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebahagian daripada minat saya...The dark side kot.

      Delete
  6. Hihi wah nie kes minat kan uncle hihi
    Minggu nie kena tangkap Pejabat agama .
    Berkahwin juga akhirnya.
    Nantikan bab romantik mikail dan mya berhoney moon di paris

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu yang ditunggu-tunggukan...Mikail dan Mya berbulan madu di Paris.

      Delete
  7. wah..abg khai pun minat tgk drama gak. ramai kata mikail ni mcm meroyan. kejap ok kejap x. mcm2 kan drama menarik kat tv. drama korea pun bez2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best kalau tengok mikail meroyan....sambil tergelak-gelak jahat.

      Delete
  8. wah..pageview naik nanti ni...

    ReplyDelete
  9. Wahh.. menarik ni sahabat.. :)

    ReplyDelete
  10. wahhhh tak sangka peminat drama melayu rupanya. hiks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hiks....hiks....sekali sekala perlu layan perasaan juga...

      Delete
  11. saya tak pernah berkesempatan tengok cite bersiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada masa mesti tonton....layan perasaan....

      Delete
  12. dah lama tak nonton drama bersiri...

    ReplyDelete
  13. fuyoo...terkejut kejap..tak sangka abg din pun minat tonton drama bersiri rupanya..hehehe

    Regards.
    -Strider-

    ReplyDelete
  14. zam dtg terjh sni.. oo lyn aee

    ReplyDelete
  15. oh gitu....tengok-tengok kat sinopsis je baru

    ReplyDelete
  16. permulaan cerita mcm nk sama dengan ombak rindu je.. hehee
    menabung whisper sini.. :)

    ReplyDelete
  17. Kalau baca novel cerita ni agak menarik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya belum baca novel itu..Thanks for the info...

      Delete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete