Wednesday 9 April 2014

Trip dari Kuala Lumpur ke Krabi Via Hadyai Siri 3

Krabi Town

Hari Kedua (Khamis petang)

Perjalanan mengambil kira-kira 4 jam dari Hadyai dengan mini van. Kami sampai ke krabi town lebih kurang jam 130 tengah hari. Kami minta pemandu berhenti di tempat penginapan, J.P.Mansion. Alamat : 52 Maharat Rd, Soi 5, Krabi Thailand 81000. Tuan tanah sangat mesra dan baik orangnya. Fasih berbahasa Inggeris dan boleh memberi panduan yang lengkap. Jujur orangnya. Nama tuan tanah : Narin Arsa dan boleh dihubungi di tel 0898661248. Email : jpmansionkrabi@hotmail.com. Hotel ini cinta dapat dari booking.com. Harga semalam 400 bath atau RM40. Selesa dan berbaloi. Pasal kita bukannya nak duduk di hotel. Hanya nak tidor malam je. Kan kita banyak aktiviti kat luar. Di luar lagi menarik. Boleh cuci mata. Macam-macam boleh tengok. Sampai terkeluar biji mata. Saya travel ini budget. Pasal banyak lagi tempat nak jalan. Saya kaki travel. Kalau ada masa, dan ruang pasti jalan punya.

Berikut adalah gambar-gambar kami di sekitar krabi town :

Lobi J.P.Mansion

Lady Tuan Tanah di Kaunter J.P.Mansion

Cinta berunding dengan Tuan Tanah untuk ke Hong Island

Murah, bersih dan yang penting Wifi laju

Hotel lebih kurang macam rumah kedai

Tiga  Bebudak dan Motorsikal

Orang Utan

Orang Utan angkat trafik light

Banyaknya orang utan

1. satu tarikan buat pengunjung pasal lampu isyarat tu...

1. Saya baca kat blog2 org, kalau nak tahu dah sampai ke krabi town ke belum tgk trafic light tu..kalau dah nampak, maksudnya dah sampai la

2. danok dah sampai, hadyai dah sampai, songkhla dah sampai...krabi jer tak sampai lagi...

1. Haaa dah dekat dah tu farah..sampai2 kan la diri ke krabi inshaallah tak menyesal

3. Kami pun menginap di J.P Mansion masa g Krabi :)

1. Hehe saya baca blog PM la yg tau kewujudan JP Mansion ni..mmg dkt sgt dgn pasar maharaj tu kan..saya pun ikut iti PM, pi pasar pagi2 pukul 6 cari mknn sblm island hoping..Thanks PM atas maklumat yg sgt2 bermanfaat

4. Replies
    1. Ada masa blh la update laju2 prof..tiba masa sibuk, nak BW pun tak sempat huhu

5. Yang lampu isyarat tu memang serius lain ari yang lain

1. Hehe betul tu Nao Mei..agaknya dia nak bg peringatan kat rakyat jelata kot, jgn sesekali langgar lampu isyarat, hati2 ada yg memerati (baca gaya kiah propa) hehe

6. kreatif sungguh traffic light tu..

1. Kreatif kan..xpernah lagi jumpa TL yg cenggini kat mana2.,

7. dok hotel murah pun tak per, bukannye kita nk terperap dlm blik je 24 jam..bilik tu sekdar tmpt tdo je sbb masa byk abih kt kluar kan...

1. Betul tu zura..saya sokong 200%..kami duduk hotel waktu mlm tu je..esoknya dah pindah hotel lain..

8. org siam ni kreatip sungguh...lampu isyarat pun boleh jadi mcm tu

1. Kreatif dan menyeramkan hahaha..semua rakyat jelata berhemah & bersopan santun di jalan raya..

9. Setuju psl hotel murah tapi kadang2 ada jugak yg tak setuju sbb katanya nak bercuti nak tempat selesa ;)

Best kan kat Krabi, banyak pilihan makanan.

1. Betul tu Jea, lain org lain kehendak nya bila travel ni..ada sesetengah org masa travel ni dia nak berehat2 dihotel lps penat bekerja masa kat malaysia, ada org masa travel ni la dia pulun berjalan sampai melecet2 kaki..itu yg rasa hotel murah2 asalkan selesa pun dah memadai..

betul2, mmg banyak pilihan makanan kat krabi ni..sampai tak tau nak mkn mana satu..

10. Dh pernah sampai krabi.. tempat dia mmg cantik.. =D

11. wah beznye..bikin jeles nak ke sana ni..hihi
    aah kan..kami pun target hotel bajet je..lgpun seharian berjalan di luar..yg penting ada wifi
    oo ingatkan abg khai ni ejen travel..rupanya suka melancong
    syoknye...
    jauh pengembaraan bertambah pengalaman
    menabung Nuffnang sini

1. Travel ejen? Hehe tak la yumida..saya ni suka berjalan je..betul tu yumida, makin byk tempat kita pergi, makin byk benda kita rasa kita masih kekurangan..sama ada kurang dr segi mental, material atau spiritual..

12. Unik traffic lightnya...

Tak stay kat pantai Aonang??

1. Memang unik trafik light depa. Kami stayed satu malam di Krabi dan satu malam di Aonang.

2. Kami stay kat aonang mlm kedua mie..nak merasa satu2 tempat..

13. Nampaknya penduduk Malaysia suka ke Krabi ya. Cikgu di sekolahs aya pun selalu sebut tempat ni.

1. Memang ramai malaysian kat sini..dah rasa macam kat pulau langkawi pulak..kiri kanan ckp melayu je haha

14. cantiknya org utan tu bro..
    tq sharing nanti bila saya p sana boleh la contact no tu..
    ye la bukanya g bcuti bkanya nak tido dlm bilik.. nak p jalan2

1. Berbaloi duduk sini sobri..biliknya luas dan bersih, owner nya pulak selagi dia boleh tolong kita, memang dia akan tolong..belakang hotel ni ada satu pasar tempatan, pasar maharaj namanya, banyak jual mknn muslim,..pendek kata banyak kemudahan la dok kat sini

15. hmmm..teringin nak pergi..

16. banyaknya orang utan angkat trafik light tu.. memang murah rm40 sewa bilik..

1. Ada 4 makhluk kat trafic light tu aiza..sekor jaga satu persimpangan

17. Cantik pula binaan orang utan kat traffic light tu... ermm... tapi tak tinggi sangat ke nak tengok...!

18. bersih jugak pekan dorang nie rupanya...rasanya bangkok lagi kotor dan wayar letrik berserabut..hehehe

Regards,
    -Strider-

1. Pekan krabi ni bersih juga..bab wayar letrik tu mmg xboleh nak komen, satu thailand berserabut..kat krabi ni pun berselirat juga..jenuh la TNB depa nak cari wayar kalau rosak haha

19. waaa stylo la para pemegang lampu isyarat tu, kalau malam2 mesti cuak tengok... kekeke XD

1. Kalau malam2 saya tak tgk dah..main redah je lampu walaupun merah hahaha

20. salam. sy nak gi buat passport la. x sabar nak gi Krabi...!!

1. Wahhhh ini dah wajib pergi ni abe kie..berbaloi pi krabi, harga pakej ke pulau murah2, makanan halal pun senang nak dapat

21. rasa teringin juga nak pergi.. menabung esteelauder, colgate..

22. pic2 sangat menarik beruntung menumpang di tempat tuan tanah yg baik n boleh berunding...

1. Baik sgt tuan tanahnya paridah..selagi blh tolong mmg dia akan tolong..

23. Orang Utan penjaga traffic lights yang menyerampakan. Kalau kita melanggar traffic lights, mesti orang utan itu kejar ke ? untung orang Thai selalu taat dengan traffic lights.

1. Hahaha..kalau org utan tu kejar pesalah traic, siapa pulak yg nak pegang lampu tu nnt hihihi

24. Menariklah Krabi ni.. orang utan tu pun unik.. Nice sharing sahabat.. :)
    klik2 nuff sini..

25. trafik light tu uniklah MKL!
    best juga rupanya hatyai ni =)

26. x sabar nk ride ke sana..

27. dulu saya gila hotel yang der bintang2ni.... sebab dulu hotel murah memang sangat sedih...
    tapi sekarangni pilihan dah banyak ... der jer hotel budget yang luar biasa...
    tapi tengok jugalah tujuan melancongkan kalau kita memang sengaja nak rehat dihotel pilihler yang der swimming pool sebab anak2 sukakan.... kalau memang banyak kat luar dari duk hotel (untuk tidurjer) pilihler hotel bajet .... paling bajet kalau boleh... ha... ha..
    menarik gak pekan krabi ni rupanya...