Wednesday 7 May 2014

Ao Nang Beach Part 2 (Krabi Haydai Siri 20)

Perjalanan dari Ao Nang beach melalui Krabi Town dan bermalam di Hadyai

Hari Keempat ( Sabtu tengah hari)

Sebelah pagi kami ronda-ronda di sepanjang Pantai Ao Nang dan juga kedai-kedai di sepanjang pantai. Lebih kurang 12 tengah hari kami terpaksa ke bus station Krabi Town untuk mencari tiket ke Hadyai. Sepatutnya kami booking di Ao Nang beach. Semuanya dah habis dijual. Waktu bertolak dari Ao Nang dengan bas atau mini van yang boleh dibook dengan agen ke Hadyai adalah disebelah pagi. Menurut kaunter tiket, tak usah bimbang pasal di Krabi Bus Station banyak bas atau Mini Van ke Hadyai dari masa ke semasa.

Kami naik bas dari Ao Nang ke bus station Krabi Town lebih kurang RM6 (60 bath). Di Krabi bus station, kami ambil Mini Van ke Hadyai City. Caj RM23 (230 bath). Ambil masa 4 jam perjalanan, kami bertolak jam 3 petang dan sampai lebih kurang 730 malam. Depa tidak masuk ke Lee Gardens. Kami minta berhenti di Kim Yong Market. Biasa le kami bermalam di Indra Hotel (harga RM50 semalam)

Bayang-bayang dan Kenangan indah sewaktu bersamamu, Cinta

Bye bye Ao Nang Beach

Demi Sesuap Nasi

Rezeki Sang Nelayan, Ikan Gelama

Jalur-jalur warna warni

Long boat Chinatown

Pepohon rendang dan Long tail boat

Cinta, Kamera dan Pantai

Jalan-jalan di Walking Street

Ternampak bas yang kami naiki untuk Ke Aonang beach dari Krabi Town untuk island hoping ke Hong Islands

Perhentian bas Ao Nang

Bus Stop Ao Nang kaya dengan simbol Kera dan Pohon Kelapa

1. nice !!! rasa hepi bila tngok gmbar2 tu... ^_____________^ tq

2. kreatif..hentian bas mcm tu...sungguh 'kepulauan'...

Subhanallah, enjoy the picturesque view of the sand, the sea and the sun at Ao Nang Beach...+ the long tail boats..

3. suka tgk gambar 'demi sesuap nasi' tu.

1. Saya pun suka gambar itu. Pakcik itu menjala betul-betul di tepi pantai waktu itu. Banyak ikan di tepi pantai waktu itu.

4. suka view kat long boat..nampak sempoi..
    suasana pantai yg mdamaikam

5. gambar bayang2 tu memang stylo bang..tak pernak terpikir plak sebelum ini nak amik gambar macam tu..hehehe

Regards,
    -Strider-

6. dlm gambar ada cerita . budget murah pi travel ke thai ni kan . utg RM kita lbh besar ...

1. Memang betul travel ke Thailand tak perlukan budget yang besar.

7. Dulu saya menginap di hotel kat walking street tu... tapi bising waktu malam...

1. Oh ye ke kami tinggal jauh dari situ..waktu pagi kami pi walking street sunyi sepi bagaikan dilanggar garuda.

8. menarik ni... saya tak pernah sampai ke Thailand lagi.. tahun ni in sya ALLAH :)

9. Insyallah. Kalau sampai nanti jangan lupa update di blog... Saya fan tegar anda.

1. Aisey jgn la begitu... saya yang dok follow blog bro ^__^ banyak benda saya belajar kat sini :)

10. Abe MKL..best kan kalau dapat travel dengan chenta hati..feel nye lain..huhuh...bila turn JM pulak ni

11. Saya doa agar JM cepat dipertemukan jodoh yang baik. Jangan lupa jemput saya makan nasi minyak apabila masanya sampai kelak.

12. pegi krabi mmg syok, terutama skali bila join island hooping.

1. Island hoping mesti best.....banyak aktiviti dapat dilakukan...

13. Ada patung babon lagi ? rupanya patung babon itu femes kat Krabi, dari mulai babon besar bawa traffic light, babon merah di restoran India sampai babon coklat penunggu Statsiun Bas.

1. Patung Babon adalah icon Krabi...merata tempat di Krabi..

14. Assalamuaalaikum.. saya ada tag abg din dalam segmen The Liebster..harap dapat ler join sekali segmen ini..salam ukhwah, salam mesra.. Terima kasih.. ^_^

15. WAH JALA IKAN DI TEPI PANTAI PUN BANYAK DAPAT IKAN GELAMA YA...

1. Memang murah rezeki nelayan itu...Banyak sangat ikan gelama.

16. cantiklah 2 gambar yang atas sekali tu

17. Seronok nya dpt meneroka alam...

18. mrs suka tengok gambar demi sesuap nasi tu dengan gambar bus stop.

19. suka tengok gambar-gambar tu, bagus entry ni rujukan bagi yang nak bercuti ke sana

20. pewit..part cinta tu bez..kekasih abadi
    cantik view kat sana, bertuahnya dpt menyaksikan diorg menjala ikan
    ni klo goreng terus sure sedap..ikan fresh

21. Permandangannya sgt2 menariklah.. suka tengok.. lama juga merenung gmbr2 tu..
    p/s: gambar bayang2 tu romantis lah.. semoga berbahagia & ceria selamanya.. aamiin.. :)

22. Amik gambar bayang2 kat pasir pantai... hehe, pernah buat dulu dengan kawan2, posing bagi lawak2 sikit pastu snap... kat pulau Tioman ;3

Waah, banyak jugak ikan gelama pakcik tu dapat jala kat tepi pantai jer, mesti air kat situ sangat bersih, mabeles ^^

23. Eeee kreatifnya gambar yang memula tu

24. saya suka gambar pertama dan ketiga
    uniklah =)

25. bila dah hujung2 cerita ni rasa cam sedih pulak kan... sedih nak meninggalkan tempat percutian yg best yang sarat dgn kenangan indah tuh... zura selalu rasa cm tu kalu bila g bercuti....

1. Pasal kita dah jatuh hati dengan tempat yang banyak mencipta kenangan dalam hidup kita walau pun seketika...