Thursday 2 July 2015

Kansai International Airport, Osaka

Prayer Room's Kansai International Airport. For Muslim Visitors.

Surau International Airport.
Backpackerbusuk's

Wuduk
Backpackerbusuk's Post

Hari ini entri saya adalah tentang Jepun. Saya rasa nak selang seli di antara Jepun dan Korea. Dua-dua negara pun saya suka. Korea dan Jepun di antara dua tempat yang saya suka lawat di Asia, selain Aussie. 

Dalam entri kali ini, saya hendak bercerita tentang surau yang terletak di tingkat 3, Kansai International Airport. Surau dibuka 24 jam. Suraunya agak sunyi, agak jauh ke hujung.Surau ini agak selesa dan keadaannya sama seperti surau-surau yang ada di Malaysia. Surau diasingkan untuk lelaki dan perempuan. Dibahagi dua. Ini memudahkan perjalanan kita ke Osaka kelak sebagai musafir.

Terima kasih kepada Backpackerbusuk's Post kerana saya mengambil gambar daripada facebook anda. Buat masa ini, Backpackerbusuk's telah selamat mendarat di Kansai dan telah berjalan-jalan di Osaka. Backpackerbusuk's telah terbang dari Seoul ke Osaka menggunakan Peach Airline dan penerbangan mengambil masa selama satu setengah jam. Semoga Backpackerbusuk's berjaya dengan misinya untuk renewal visa Korea. Semoga backpacker berjaya dengan impiannya, as  travelling is addictive. Wallahualam.  

26 comments:

  1. wahh ada surau yg selesa utk mrk yg bermusafir bersolat ya..mudah tu

    ReplyDelete
  2. Cantik surau tu bagi sebuah negara yg bukan Islam.. nampak terancang dan kemas. Semoga semuanya berjaya mencapai apa yg dihajati.. saya turut mendoakan Backpackerbusuk's dan juga tuan MKL... aamiin.. :)

    ReplyDelete
  3. Tgk gmbr je da nmpk selesa n bersih

    ReplyDelete
  4. Wah best ada tempat berasingan untuk lelaki dan perempuan. Kat Perth airport guna bilik yang sama untuk semua orang...

    ReplyDelete
  5. Cantiknya surau kat airport tu yer MKL...

    ReplyDelete
  6. Syukur alhamdulilah, kansai airport punya surau 24 jam terbaikkklah...terima kasih sudi komen di blog julia johari...terharu sgt2...best yer anda mengembara banyak pelosok dunia...cerita tips

    ReplyDelete
  7. Wow terbaik . I hope i can join at least if you have group of traveler :).. Suke sangat biile jumpe geng2 camni .. Btw now you can add to a bloglist , I just fix it through setting .. Sbb disable RSS feed share . haiyoo my mistakes.. Thank you for ur comment at my blogs too

    ReplyDelete
  8. wow.. bagus betol.. siap ada surau.. cantik plak tuh..

    ReplyDelete
  9. Abe MKL solat di surau ni tak? kenapa x ambil gambar

    ReplyDelete
  10. suka baca blog backpacker busuk tu tapi skrg di dh lama x update...she's my travel idol dalam dunia travel

    ReplyDelete
  11. story Japan dah tamat lum abe MKL

    ReplyDelete
  12. bagus banget mushollahnya. tak sangka Korea dan Jepang sangat welcome sama turis muslim. Pak Lim sholat di situ ?

    ReplyDelete
  13. selesa nak solat ... kalau surau macam ni :)

    ReplyDelete
  14. tempat wuduk pun siap ada stool ...

    ReplyDelete
  15. syioknyer dapat pergi sana...
    jepunni memang terbaik sebabnyer kalau kat sini pun kalau co jepun mesti ada surau...

    ReplyDelete
  16. bersih dan luas..bagus betul.

    ReplyDelete
  17. woah.. khas untuk muslims tu.. jangan memain dah.. hope eport2 kat malaysia sendiri bleh upgrade suurau kat eport kasi lawa..

    ReplyDelete