Saturday, 12 December 2015

Tarikh Pembayaran Gaji kakitangan Awam 2016

Kepada semua kakitangan sektor awam boleh tanda di Kalendar masing-masing.

Lampiran jadual pembayaran di bawah adalah satu tarikh gaji sama untuk semua negeri. Tarikh pembayaran gaji masih tertakluk kepada pindaan semasa oleh Jabatan Akauntan Negara Malaysia (ANM)  

Jadual Tarikh Pembayaran Gaji Kakitangan Awam 2016

21 Januari
Khamis
25 Februari
Khamis (Tahun Baru Cina 8, 9 Februari)
24 Mac
Rabu
25 April
Khamis
24 Mei
Khamis (Pesta Keamatan 30, 31 Mei)
23 Jun
Khamis (Hari Gawai 1, 2 Jun)
25 Julai
Khamis (Hari Raya Aidilfitri 6, 7 Julai)
25 Ogos
Selasa
22 September
Khamis (Hari Raya Aidiladha 12 September)
20 Oktober
Khamis (Hari Deepavali 29 Oktober)
24 November
Rabu
20 Disember
Khamis (Hari Krismas 25 Disember)
Semoga dapat membantu anda merancang percutian atau balik kampung sesuai dengan kalendar cuti sekolah dan umum 2016 Malaysia.

Semoga Malaysia terus aman makmur dan dimurahkan rezeki. Semoga kita semua dijauhi malapetaka dan dirahmati selalu. Amin. Allahuakbar.

16 comments:

  1. SINGGAH SEJENAK DARI http://jmbelog.blogspot.my/

    ReplyDelete
  2. perkongsian yang hebat juga ni ya tuan MKLim..hebat ..detik tu amat berharga dapat gaji

    ReplyDelete
  3. sebenarnya infor sebegini yang ramai nak tengok tu

    ReplyDelete
  4. Banje arr dah dpt gaji... ha ha ha...

    ReplyDelete
  5. Salam singgah sini MKL....semoga pekerja kakitangan aqam 2016 dapat merancang dengan baik dengan adanya jadual tarikh² pembayaran gaji mereka...terima kasih atas perkongsian ini MKL...

    ReplyDelete
  6. yang keje gomen boleh plan lah ... nak jalan ke balik kampung ke

    ReplyDelete
  7. untuk siapa yang kerja govt ... gaji masuk awal :)

    ReplyDelete
  8. Salam berblogging sahabat ku tuam MKL. Lama tak berblogging ni. Jadual yg memudahkan kakitangan awam utk senaraikan bajet diri dan keluarga...

    ReplyDelete
  9. Assalammualaikum.. saudara khairuddin,

    wahh... dicari2 oleh kakitangan kerajaan nie pasal tarikh pembayaran gaji untuk kakitangan kerajaan nie. Terbaik.

    mselim3

    ReplyDelete
  10. kalau yg kerja gomen..dah boleh plam
    nak bercuti travel next year :)
    senang sbab dah tau bile gaji masuk hehehe

    ReplyDelete
  11. Terima kasih atas perkongsian. Skrng dh tak kje. Jd klau tgk pun, x rsa happy.. :(

    ReplyDelete
  12. ehehe tlg note kan untuk mak ngeh3..

    ReplyDelete