Friday, 15 April 2016

Kampung Warisan Bilik Chalet Berkembar

Sahom Valley  Resort Agro & Eko

Entri kali ini bertumpu kepada 4 bilik chalet berkembar. Kami anak beranak memenuhi  salah satu bilik chalet berkembar. Teman suka bilik chalet berkembar. Cuma bilik chalet tidak ada tingkap. ada beranda dan terdedah luas. Kami suka chalet sebegini kerana konsep ala kampung ala Bali juga.


Untuk keterangan lanjut lawatlah Laman Web : sahomvalley.wix.com/agro-eco-resort. Facebook : sahom Valley-Agro & Eco Resort. Email : sahomvalley@gmail.com. Tel : 0124882480/0122122480.


2 bilik Chalet berkembar

Bendera Perak, Gunung dan Kelapa Sawit

Tempat Kediaman kami

Tandas kami. Teman suka lantai batu batan. Gabungan konsep moden dan tradisi.

Bilik kamar kami. Tidak ada pintu belakang dan tidak bertingkap. Terus beranda yang bertirai. Pintu depan ada. Tidak ada pintu belakang dan dibina di atas lereng bukit yang tinggi bagi bahagian belakang. Bahagian depan di atas tanah pamah.

Ada pokok hiasan di dalam bilik air dan berpintu.

Pemandangan di bahagian depan dibina di atas tanah pamah. Bahagian belakang dibina di lereng bukit.
Di depan 4 Chalet berkembar, terdapat sebuah padang bola.

21 comments:

  1. tengok bilik air mcm ni teringat chalet kt Bali..sejuk je jenis natural ventilation...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejuk dan nyaman. Dikelilingi gunung dan kelapa Sawit.

      Delete
  2. Mesti selesa sgt beristirehat bersama famili di sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesuai book satu perkampungan untuk keluarga yang besar.

      Delete
  3. kat area PERak eh..daerah mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kampar. Icon di sini adalah UNITAR. Universiti Tuanku Abdul Rahman.

      Delete
    2. JM nak pergi ke? I follow *menyibuk*..hehe

      Delete
  4. udara mesti nyaman je..ada nyamuk tak ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat kami bermalam tidak ada nyamuk. Tapi kami dibekalkan dengan ubat nyamuk oleh pihak pengurusan hotel.

      Delete
  5. tanda penuh dgn batu tu..takut lak nk masuk melabur..kang tetiba kuar cacing ke d celah2 batu tu..lipan ke ..eee seram!

    ReplyDelete
  6. Cantik cm bali tengok... fuhh mesti nyaman

    ReplyDelete
  7. wah uniknya chalet ni. tgok bilik air tu huhu

    ReplyDelete
  8. wah penginapan yg cakep pak kim...

    ReplyDelete
  9. tpt yg sgt indah utk menenangkan fikiran . mlm mesti sejuk gila kan ...

    ReplyDelete
  10. sejuk mata memandang tengok suasana macam ni. kalau seminggu tinggal kat sini tanpa ke mana-mana pun saya okay :D

    ReplyDelete
  11. batu dalam tandas tu menyeramkan juga kalau ada anak2 kecik, kot dibuat baling2 je nanti. huhuh

    ReplyDelete
  12. wow terbaik la.
    especially batu batu yg cantik tersusun tu.
    very the klasik. alam buana gitu.
    betul jugak tu. aida takut anak2 main baling2 batu ha ha ha :)

    ReplyDelete
  13. serious menarik la tempat ni.. nanti CT nak bentang kat kawan2 la..
    memang tengah mencari port lepak..

    ReplyDelete