Monday, 19 December 2016

Lake Kawaguchi + Pisang Kaki


Lake Kawaguchi + Pisang Kaki + Mount Fuji

Kredit : Nerawi Sitam


Lake Kawaguchi + Pisang Kaki + Mount Fuji

 Pisang Kaki

15 comments:

  1. baru pertama kali tgk buah pisang kaki di pokok...mmg tiada daun sepanjang masa atau semasa musim berbuah ini saja?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada daun. Sesetengah pokok tidak ada daunnya terutama di musim sejuk.

      Delete
  2. cantiknya view Mount Fuji..and pisang kaki - sedap & manis..

    ReplyDelete
  3. Pokok pisang kaki tak berdaun tapi lebat buahnya ya

    ReplyDelete
  4. cantik pemandangan..kaki pisang tu boleh makan ke...ke cane

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh makan. Cuba pi cari di pasar tempatan. Ada dijual.

      Delete
  5. pisang kaki patutnya sebut tu prof
    di Korea diorang suka makan fresh atau keringkan. bila kering pasti dibuat jem atau campuran pd ayam panggang.. sedap tu

    ReplyDelete
  6. petik gitu2 je boleh ke? ke kena byr dulu sblm petik? ;-)

    ReplyDelete
  7. kat malaysia pun ada pisang kaki kan, tapi xingat rasa dia mcm mana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada dijual di Malaysia...sedap rasanya. Cuba beli dan rasa.

      Delete
  8. Bestnya dapat makan pisang kaki fresh ni..

    ReplyDelete
  9. Klu dpt petik terus makan pun best tu rasanya.. fresh :D

    ReplyDelete