Thursday, 28 September 2017

Bukit Changkat Asa, Selangor

*Trip Santai Makan Kacang ke Bukit Changkat Asa*

Alamat : Hulu Bernam, 44000 Tanjong Malim, Selangor Malaysia.

 Ahli-ahli Kelab U-STAC ( UPSI Staff Adventure Club)
Latar belakang adalah bandar Tanjong Malim
Kredit  : Mohd Fairuz

Meriahnya ahli-ahli kelab U-STAC.
Kredit : Mohd Fairuz

Ketinggian dari  aras laut adalah kira-kira 81 metres
Bukit ini juga dikenali sebagai Bukit Asa
Dari puncak Bukit Asa, kita boleh melihat pekan Tanjong Malim.
Sangat sesuai untuk berkelah, berkhemah serta masak maggie daun pisang atau menjerang teh

Tarikh: 1/10/2017 (Ahad)
Masa: 7:00am
Tempat Berkumpul: Stesen KTMB Tg.Malim

1. Abg  long Kawasan (Guide)
2. Dr.Maz
3. Rahib
4. Yana
5. Khairuddin
6. Shah TBC (bergantung pada jadual kerja)
7. Dr Nasree
8. Razali


*Tentatif Trip Santai Makan Kacang ke Bukit Changkat Asa*
Tarikh: 1/10/2017 (Ahad)
7:00am - berkumpul di KTM Tg Malim

7:30am - bergerak ke bukit changkat asa

9.30am - sampai dipuncak changkat asa/selfie/masak maggie

11.00am - bergerak turun

12.30pm - sampai bawah bersurai ngeteh kat hijaz

11 comments:

  1. Orang dah biasa makan kacang je. Yang x fit mau mintak nyawa. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Kak Sal.. orang yang dah biasa memang makan kacang je hehe.. kalo CT kulit kacang tu nak kena kupas dulu =D

      Delete
  2. selamat mendaki..mudah kot naik bukit ni..

    ReplyDelete
  3. SERONOK BERKELAH DI ATAS BUKIT

    ReplyDelete
  4. Selamat dah lah ye aktiviti hiking ni semalam.

    ReplyDelete
  5. Seronok beramai2 mcm ni.. pengalaman yg berharga :)

    ReplyDelete