Friday 24 November 2017

'SPM Fever Giveaway'.


Assalamualaikum kepada semua rakan blogger. Bersempena dengan Peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang bermula pada hari ini, 6 Nov 2017, Abam Kie dan penaja2 yang baik hati dengan secara rasminya melancarkan SPM Fever Giveaway. Jom sertai GA yang hebat ini kerana kami sudah menyediakan pelbagai hadiah menarik dan barangan eksklusif untuk dimenangi. Kalau tak join memang rugilah. Berikut ialah hadiah-hadiah yang ditawarkan:

Hadiah Pertama: Full Edit Blog X 1 pemenang
Hadiah Kedua: RM30 X 1 pemenang
Hadiah Ketiga: Instant Shawl X 2 pemenang
Hadiah Keempat: Preloved Novel X 3 pemenang
Hadiah Kelima: Buku Agama X 1 pemenang
Hadiah Keenam: Buku Cerita dan Year Planner X 1 pemenang
Hadiah Ketujuh: RM20 X 3 pemenang
Hadiah Kelapan: RM10 X 5 pemenang
Hadiah Kesembilan: Topup RM10 X 8 pemenang

Kesemuanya 25 orang pemenang bakal kami cari!

Syarat-syarat penyertaan:

1. Follow blog penganjur dan penaja-penaja berikut:

* Abam Kie * Henrietta Jose * Aira * Najah Mustapa * Mamapipie * JMBelog * Shalimar Yusof * Lea Azleeya * Sheila Adziz * Shikin Razali * Kak Yong * Pokucu * Nona Sani *

2. Follow instagram berikut: (Bagi peserta yang ada akaun IG sahaja)

* Hernee Nazir * Najah Mustapa * JMBelog * Shalimar Yusof * Lea Azleeya * Sheila Adziz * Kak Yong * Pokucu * Nona Sani *

3. Like Facebook berikut:

* Abam Kie * Hernee Nazir * Aira * JMBelog * Shalimar Yusof * Shikin Razali * Kak Yong * Pokucu *

4. Follow Google Plus berikut:

* Abam Kie * Hernee Nazir * Aira * Sheila Adziz * Shikin Razali *

5. Letakkan URL Blog Mamapipie di dalam blog list anda.

6. Buat entri bertajuk 'SPM Fever Giveaway'.

7. Salin dan tampal kod HTML di bawah:

8. Dengan tidak melebihi 100 patah perkataan, tuliskan satu pengalaman yang tidak dapat dilupakan semasa menduduki SPM dahulu. Contohnya, terlewat bangun, terlupa membawa MyKad, terpaksa ambik periksa di dalam wad, terkantoi dengan pengawas SPM dan sebagainya. Perenggan ini hendaklah ditaip di dalam entri anda dengan menggunakan huruf italic. Pemenang-pemenang akan dipilih berdasarkan coretan pengalaman yang paling menarik dan asli (authentic).

9. Terbitkan

10. Tinggalkan pautan entri giveaway anda di ruangan komen entri di SINI sahaja.

11. Siap!

Pastikan anda mematuhi segala syarat yang dinyatakan. Boleh follow blog2 di atas tu sikit2. Lama2 habis la. Honesty is the best policy. Kerjasama rakan2 blogger amat diperlukan dan Abam Kie akhiri dengan ucapan jutaan terima kasih kerana sudi menyertai GA ini.

Jom klik di SINI jika nak join SPM Fever Giveaway.
Peraduan berlangsung sehingga 11.59 malam, 30 November 2017.

SEKIAN. TERIMA KASIH.

Pengalaman semasa mengambil exam SPM 

Tahun belum saya tidak ingat. Pasal saya pun semakin merangkak ke usia senja. Yang saya ingat ibu sedang tenat di hospital. Pagi-pagi sebelum pergi exam atau buat apa sekali pun pasti utamakan ibu. Ibu adalah segalanya dalam hidup saya. Saya masih ingat lagi. Hari itu petang exam. Paper perakaunan, Kertas kegemaran saya. Cikgu yang mengajar pun kelakar dan penyampaiannya sangat menarik.

Saya janji dengan ibu. Ibu masak untuk saya setiap hari sampai saya besar. Ibu adalah guru saya dalam bidang masakan. Hari itu saya kelam kabut. Pasal exam, maklumlah kertas kegemaran  saya dan guru kesayangan saya. Hati resah gelisah. Tak tentu arah. Bagaikan orang jatuh cinta. Masak punya masak tak sedar badan berbau tempoyak ikan patin. Itu antara lauk kegemaran ibu. Terkejar-kejar. Masak sampai tak sedar waktu dah masuk solat zohor. Keadaan begitu kelam kabut, waktu di dinding menunjukkan hampir pukul 2.00 petang. Mana tidaknya lari lintang pukang, dengan tidak mandinya dan  salin pakaian terus ke sekolah.

Setibanya ke tempat duduk,cikgu pengawas bertanya kenapa badan  berbau ikan sungai. Ya Allah, kawan-kawan di sebelah saya semuanya merungut-rungut dan mereka merasa loya. Bau ikan sungai. Saya terus tak kisah pasal peperiksaan sedang berjalan.Dewan pun sunyi sepi dan saya terasa persekitaran saya berbau ikan sungai  Sekali-sekala, bila teringatkan  tempoyak ikan patin pasti terkenang arwah ibu. Pasti saya sedekahkan doa buat ibu yang jauh di sana tapi dekat di hati. Ibu yang kekal abadi di sanubari anakmu buat selamanya. 

8 comments:

  1. SEMOGA BERJAYA DGN CORETAN KENANGAN YG DIIMBAU KEMBALI

    ReplyDelete
  2. Pengalaman menarik abang MKL. Good luck ye

    ReplyDelete
  3. Alfatihah buat arwah ibu ye. Kalau mama suka bau ikan Paton temppyak

    ReplyDelete
  4. woww..hadiah menarik..dah dpt result lom

    ReplyDelete
  5. Takziah buat arwah ibu.. dan tahniah sebab menang GA ni

    ReplyDelete