Tuesday, 11 November 2014

Beautiful Guilin 14 : Silver Cave 1

Yangshuo Silver Cave

Kali ini SiCharlie membawa kami melawat ke gua batu kapur yang kedua iaitu Silver Cave. Sebelum itu, kami telah melawat Tunnel Hill Cave. Gua ini jauh lebih besar dan memakan masa selama sejam perjalanan dari mula sampai ke akhirnya. Gua ini adalah gua yang terbesar di Guilin. Memang sangat puas hati melawat Gua ini. Sekiranya anda ke Guilin, anda mesti melawat Silver Cave. Sangat berbaloi dan pengalaman itu pasti tersemat indah di sanubari anda.

Berikut adalah keterangan tentang Silver Cave.  

1.  Silver Cave is the largest cave in Guilin; it is about 2,000 meters long.

2. About 85 kilometers (53 miles) from Guilin urban area, 18 kilometers (11 miles) from Yangshuo Town, it covers about one square kilometer (0.4 square miles).
3. Stalactites developed in different geologic ages in Silver Cave constitute various awe-inspiring sights.
4. Silver Cave Tourist Area has been honored with the description: “a typical representative of Guilin landscape”.
5. Surrounded by hills and peach trees, Silver Cave Tourist Area shows you a picture of harmonious rural scenery.
6. Silver Cave Tourist Area has the full range of services for tourism, eating, accommodation, entertainment and shopping.
(http://www.chinahighlights.com/yangshuo/attraction/silver-cave.htm)

 Pintu Depan Silver Cave. berbentuk Coin, fengshui orang Cina

Merah warna kesukaan masyarakat Cina

 Bersama Cinta di pintu masuk Silver Cave

Tiket masuk ke Silver Cave

 Lapan Orang Sahabat dalam tour Guilin.

Gua warna warni diterangi cahaya lampu yang bergemerlapan

 Lorong-Lorong Gua begitu bersih dan terjaga rapi

Saya menyukai gua-gua batu kapur yang terdapat di Guilin. begitu bersih dan kemas terjaga.

 Golden Key

Pelbagai bentuk batu kapur yang menakjubkan

 Buddha Scriptures

Musical Theatre


16 comments:

  1. bersihnya gua ni..pilihan lampu berwarna yang menarik...

    ReplyDelete
  2. NAMPAK MKL GITU PUTIH DI SINI...GUA GUILIN MENARIK N CANTIK...

    ReplyDelete
  3. Agak berbeza formasinya dengan gua di Halong Bay, Hanoi...tapi memang cantik...

    ReplyDelete
  4. dah tak macam gua..gua tengok gua nie..kahkahkahkah

    ReplyDelete
  5. pintu depan berbentuk half coin... sangat ohsem! i like the concept~ XD

    wah, bahagian2 dalam gua masing2 diberi nama spesifik mengikut bentuk unik masing2... menarik tu :D

    ReplyDelete
  6. Subahanallah .. cantiknya... penuh warna warni :D

    ReplyDelete
  7. salam... mula ingatkan batu tu memang warna macam tu... rupanya disuluh lampu berwarna warni... ini boleh bagi idea untuk gua Mulu yg begitu besar yg terlalu banyak bentuk2 menarik dalamnya....

    ReplyDelete
  8. Cantiknya gua tu.. warna warni menambak kecantikannya... menarik..

    ReplyDelete
  9. Gua itu memang sangaat indah. Sangat indah..Pak Lim. beruntunglah Pak Lim dapat melihat dengan mata kelapa sendiri ke sana.

    ReplyDelete
  10. menarik betul..suka tgok suasana dalam gua tu..warna warni

    ReplyDelete
  11. warna2 pelangi..semua cantik lah

    ReplyDelete
  12. cantik3x... tak ada di negara kita... kalau ada pun tidak secantik dan seindah mereka hiasi tempat mereka... kan... :D

    ReplyDelete