Monday, 24 November 2014

Beautiful Guilin 17 : Only in Guilin

Entri kali ini adalah ciri-ciri istimewa tentang Guilin. Kemana sahaja anda pergi di Guilin, anda akan menjumpai bukit batu kapur yang bulat telanjang. Satu lagi motor yang berpayung. Semua motor di sana dibuatkan payung sama ada untuk melindungi daripada hujan atau pun panas terik matahari.

Mengembara dan terus mengembara. Anda pasti temui macam-macam seperti kata Imam Syafi’i  : Pergilah (merantaulah) dengan penuh keyakinan, niscaya akan engkau temui lima kegunaan, yaitu Ilmu Pengetahuan, Adab, pendapatan, menghilangkan kesedihan, mengagungkan jiwa (persahabatan).











20 comments:

  1. Motor berpayung itu sungguh kreatif Pak Lim. baru lihat saya ada motor berpayung. menarik banget.

    ReplyDelete
  2. guilin yg cantik dgn motor berpayung yg comel n praktikal...

    ReplyDelete
  3. comel je motor berpayung tu..kalau angin kuat susah juga nak handle..

    ReplyDelete
  4. Patut en Din bawa balik satu payung yang macam tu...Tapi ada jual ke... atau special order..

    ReplyDelete
  5. bukit batu kapur yang bulat telanjang? mana? mana? x nampak pun..semua bertutup dengan pokok-pokok..JM baru nk lihat ke seksian bukit batu kapur tu

    moto dalam 2 last pic tu menarik..cam nk curi bawak balik

    ReplyDelete
    Replies
    1. en Din@MKL dah censor lah JM...hehe

      Delete
  6. 1st time tengok mto ada payung.. hahaha

    ReplyDelete
  7. Wahh.. kreatif moto tu.. tp klu kat malaysia pasti mat rempit akan ketawa kan hehee.. Lagi pun bahaya juga klu bawa laju rasanya.. angin lintang tiup boleh terpusing juga rasanya. Apa pun ia satu pengetahuan baru buat saya. Thanks sharing sahabat.. :)

    ReplyDelete
  8. Amboi berpayung bagai motor speda tu...bagus jugak ...yang merah tu comel...

    ReplyDelete
  9. Comellah motor dia orang..terbaik...

    ReplyDelete
  10. Perghh terbaek la motor ada payung... kekeke... mesti tak boleh bawak laju kan... mau terangkat motor tu... kekeke...

    ReplyDelete
  11. memang beautiful!!!

    **hantok kepala kat dinding..

    ReplyDelete
  12. motor berpayung purple tu sangat stylo... hehe ;D

    ReplyDelete
  13. Batu kapur yang bulat telanjang??? He He He...

    ReplyDelete
  14. Wahh. Motor tu senang elak hujan, panas.

    ReplyDelete