Wednesday, 21 May 2014

Mabuhay Manila 7 : Puncak Taal Valcano 2

Talisay, Batangas.

Masih lagi di puncak Taal Valcano. Tempatnya sangat awesome..Nak share gambar. Tempat ini sangat berbeza dengan tempat lain yang saya pernah pergi. Pengalaman yang sungguh berbeza. Negara ini penuh dengan kepulauan dan Gunung berapi. Penduduknya rata-rata miskin. Negara yang sedang membangun. Budaya yang berbeza. Negara yang pernah dijajah Amerika, Sepanyol dan Jepun..




 Cinta dan Pagar

 Seperti telur di hujung tanduk

 Pepohon Renek dan Puncak Taal Valcano

 Cerun-cerun Taal Valcano
Pulau-pulau Kecil di Tasik Taal

 Perjalanan turun menuju ke Tasik Taal

 Kelihatan Tasik Taal

 Aku yang keletihan dan kusut masai

 Masih bergaya lagi

Burung dan Bangsal

48 comments:

  1. wow cantik sungguh pemandangan kat sana....

    ReplyDelete
  2. Walaupun kusut masai tp still boleh beri senyuman manis buat peminat :-)

    ReplyDelete
  3. Tanah bekas letusan gunung berapi biasanya subur. Tapi di sana kelihatannya tak ada petani yang tanam sayur-sayuran Pak Lim ? kawasan volcano itu masuk kawasan hutan negara kah ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kawasan itu kawasan larangan untuk bercucuk tanam dan duduk oleh pihak berkuasa.

      Delete
  4. Memang ohsem pemandangannya...

    ReplyDelete
  5. tinggi gak gunung nie rupanya

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. Cantik sangat sangat. Hijau menawan.

    Kalau tak kusut masai dan letih, bukan pengembara namanya.

    ReplyDelete
  7. bestnya dapat tgk negara luarkan,
    indah ciptaanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best....ada peluang terjah sahaja.

      Delete
  8. biar letih, kusut-masai tapi enjoy...view memang cantik..

    ReplyDelete
  9. Subahanalllah memang cantik permandangan di situ KK.. dah tak kira penat tu KK janji puas hati dengan permandangan disitukan..

    ReplyDelete
  10. Huhuhu..cantikkkkk..saja bagi orang jeloss tau... nak p jugak!!! =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga anda berpeluang berbuat demikian....Jeloss yang positif...i like.

      Delete
  11. banyak gunung berapi di sana ya...

    ReplyDelete
  12. Masya'Allah.. cantiknya ciptaan Allah.
    Rezeki & tuah badan.. great pics too..

    ReplyDelete
  13. Wah2 sporting sggh masing2 :)

    Tempat cantik 2,3 entry pun takpe.

    ReplyDelete
  14. memng cantik pemandanganya.. sejuk mata memandang... :)
    wow banyak dijajah.. pelbagai bdaya dorg dah terima ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepelbagaian menjadikan pelangi hidup deme indah dan kaya.

      Delete
  15. Subhanallah.. mmg cantik permandangan dari atas bukit.. hilang penat klu dpt menghirup udara tanah tinggi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang cantik sangat....penat pun hilang serta merta.

      Delete
  16. steady je panjat gunung tu.. heheh

    ReplyDelete
  17. suka tengok gambar paling last sekali tu
    tapi memang semua gambar yang MKL ambil, cantik =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Burung dan Bangsal.. Terima Kasih. Syukur Alhamdulillah.

      Delete