Monday, 16 June 2014

Mabuhay Manila 22 : Oceanarium

Main attraction at Ocean Manila Park

The Oceanarium is home to 14,000  marine creatures from around 277 species, all indigenous to the Philippines and Southeast Asia. Its sheer size and diversity makes it one of the world's best public aquariums. The Oceanarium is a stunning walkthrough of the watery depths featuring seven sections and containing 1,900 cubic meters of seawater. At the heart of the Oceanarium is the main attraction - a 25 meter long, 220° curved walkway tunnel with a spectacular underwater view of amazing sea creatures swimming overhead.

The water source for the Oceanarium is filtered water from Manila Bay. A special process is done to ensure that the seawater is suitable to marine life. It has an educational activity area, unique function rooms for special events and bi-level shark and stingray viewing facilities.
















32 comments:

  1. Bismillahirrahmanirrahim..

    Assalammualaikum wbt

    ALFAJR TRAVEL & TOURS SDN BHD (768307-X) (KPK/LN 5056/1) menyediakan perkhidmatan UMRAH.

    Pakej Umrah December (Musim cuti sekolah) dari harga RM4,790.

    Layari:

    umrahjohor.blogspot.com
    www.alfajrtravel.com.my

    Hubungi:
    07-2344437
    (utk sebarang pertanyaan)

    ReplyDelete
  2. wahh.. best nye.. boleh tgk araipaima, giant catfish, freshwater stingray... saya sukaa... ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun suka hehe..kat sini rasanya plg banyak masa kami habiskan..puas teliti corak2 kat badan ikan..

      Delete
    2. wah...hebat juga ingat nama-nama haiwan tu..tahniah.

      Delete
    3. xde la abg din.. sy memang minat ikan...sebb tu hafal ikan2 yang biasa dlm akuarium tu..hehehe

      Delete
  3. Wahh... seronok klu dpt aquarium besar mcm tu kat rumah.. perkongsian yg menarik.. best.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dapat akuarium besar mcm tu kat rumah, khir boleh bukak kaunter tiket la..5 ringgit sekali masuk :D

      Delete
    2. Klu tak de air boleh berenang mandi sekali jugak hahaa.. :D

      Delete
  4. Posing sakan dengan ikan... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa nak buat mie..ikan je yg ada, awek2 pinoy yg cun xkelihatan dlm akuarium ni hehehe

      Delete
  5. tergeliat lidah melayu JM baca statement kat atas tu :-) hamoii abe! i'm is jeless lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu senaman lidah namanya JM..nak bagi lidah kurus sikit kikiki

      Delete
  6. Subahanallah memang cantik betul hasil tangkapan KK ni.. teruja akak tengok :)

    ReplyDelete
  7. mana best dengan akuaria? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak tak boleh buat perbandingan la acik idah, sbb saya tak pernah lagi pi aquaria..

      Delete
  8. ikan warna ungu tu..nampak bengis...misai panjang..huhu...byk species sampai 277 jenis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha bengis kan nohas..tapi colour dia cantik, rasa nak bawa masuk dlm beg

      Delete
  9. ikannya besar-besar banget Pak Lim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada yg besar ada yang kecil gunadi..tp kalau yg besar tu mmg sgt2 besar..rasanya tak pernah nampak kat malaysia ni

      Delete
  10. ikan arapaima pun ada? besar giler tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang besar, saya tgk pun naik takut..itu tak besar lagi rasanya, yg besar badan org pun ada..

      Delete
  11. Replies
    1. Mana cukup sekor farah..plg kurang 5 ekor hahaha

      Delete
  12. Hargailah anuegrah ini dnegan sebaik-baiknya supaya tidak pupus.

    ReplyDelete
  13. biarlah gambar menceritakan segalanyakan...
    memang kagum dengan gambar2ni semua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gambar biasa2 je cho zila..ciptaan Allah tu yg indah..subhanallah

      Delete
  14. cuma pernah pergi kat akuarium di langkawi je.. :)

    ReplyDelete