Friday 20 April 2018

Kalendar Bunga di Tokyo,Japan. Siri 2

Pemburu bunga Jepun di sekitar Tokyo.

Sekiranya anda seorang peminat bunga, anda boleh ke Jepun. Negara Jepun mempunyai beberapa jenis bunga yang cantik di dunia. Bunga di sana berbunga mengikut musim. Teman meminati 10 jenis bunga yang terdapat di Jepun. 



Maklumat tentang bunga dan musim teman perolehi dari Japan National Tourism Organization. (JNTO). Teman telah terbitkan siri 1 lima jenis bunga. Entri ini adalah sambungan daripada sebelumnya, siri 2 lima jenis bunga.

(6) Wisteria Fuji (Mid April,2018 - Early May)


 Feel the Planet
Kawachi Fuji Gardens, Japan.

A purple World
Welcome-to-Kyoto.com
Kamitobafuji01. 

Bunga ini adalah kesukaan teman selain bunga sakura. Diharap dapat melihat dengan mata sendiri suatu masa nanti. Berjuntai dari para-para. Australia pun ada bunga jenis ini. 


(7)  Nemophila Nemophila (Late April - Mid May)


Field of Nemophila or Baby Blue Eyes
Dreamstime.com


(8)  Rose Bara (Early May-Late May)


Bara Matsuri - Rose Festival
Oh! matsuri

(9)  Iris Shobu/Ayame (Early Jun- Mid Jun)

From the garden of zen
Ayame (iris) flowers : Tokei-ji.
(10)  Hydrangea Ajisai (Early Jun - Late Jun)

Evacomics blog
Hydrangea Ajisai Festival at Toshima Park


Kesimpulannya, bunga yang paling cantik di dunia buat teman adalah bunga sakura/cherry blossom. Kedua, barulah Wisteria Fuji. Yang lain biasa-biasa je. Teman adalah peminat bunga sekali kecil lagi. 

15 comments:

  1. Wah, cantiknya bunga-bungaan di Jepun nie...

    ReplyDelete
  2. Betapa cantiknya bunga-bunga di taman ini ... full colour.

    Meski saya cowok, tapi saya suka dan tak malu untuk mengagumi bunga.

    ReplyDelete
  3. Wah meriah sungguh bunganya..

    ReplyDelete
  4. wisteria...cantik merimbun..baby blue eyes..comel...

    ReplyDelete
  5. cantik :)

    Jemput join segmen ejulz k.. :)

    http://ejulz.blogspot.my/2018/04/segmen-aminkan-doa-sahabat.html

    ReplyDelete
  6. cantiknye baby blue eyes tu...rietta mmg minat dengan black eye susan yang ada kt cni....bila nmpak yang warna biru lagi la suka, sebab rietta suka biru....

    ReplyDelete
  7. mmg cantik2 belaka.... hrp ada rezeki sy saksikan smeua ni nnt

    ReplyDelete
  8. peminat bunga jugak..buat masa ni tak boleh nak travel sangat.hold dulu..ada projek yang lebih menarik

    ReplyDelete
  9. Cantiknya.. subhanallah. Meriah dan romantis :)

    ReplyDelete
  10. Ya Allah cantiknya . Wishlist kesana next year . Thanks for sharing sir Khai =)

    ReplyDelete
  11. KABAR BAIK

    Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    ReplyDelete
  12. okay semua yang kaler purple semua CT suka subhanallah cantiknyaaa =D

    ReplyDelete
  13. subhanallah, sukanya mama tengok bunga-bunga tu semua.. cantik sangat

    ReplyDelete