Saturday 19 April 2014

Trip Kuala Lumpur ke Krabi Via Hadyai Siri 9

Aonang Bus Station

Hari Kedua (Khamis malam)

Entri kali ini adalah untuk mencari Aonang Bus Staion kerana bercadang menaiki bas ke Aonang pada hari Jumaat malam nanti. Kami bercadang menginap satu malam di krabi dan satu malam di Aonang. Kami bercadang mencari pasar malam krabi dan Maharaj Market.

Peti Surat Thailand : Saya suka post surat ke pen pal sewaktu kecil dahulu

Patung Gajah  terletak bersebelahan dengan Patung Sang Helang Krabi

Pasar malam yang dibuka tiap-tiap hari : Tempat kita mencari makan minum

Pasar malam berbeza dengan Krabi Night Market (The Walking Street) yang hanya dibuka pada hari Jumaat sampai Ahad bermula jam 6.00 petang. Anda perlu melawat Krabi Night Market (The Walking Sreet).

Pancake Banana + Nutella : Roti Canai empat segi...biasa je bagi saya. Pancake sangat terkenal di Krabi.

Ao Nang Bus Station : Bayaran hanya 60 bath (RM6) seorang sehala dari krabi ke Ao Nang pada waktu malam. Sekiranya anda naik tut tut lain, mungkin anda akan di caj 300 bath seorang (RM30) sehala. Berhati-hati nanti terkena caj mahal. Harga beza antara bumi dengan langit.

Perhentian bas ke Ao Nang adalah terletak di depan 7 eleven. Saya menunggu juga bas. Tak kunjung tiba. Rupa-rupanya itu lah bas depa yang kelihatan dalam gambar. Bukan main gelak lagi dengan cinta.

Maharaj Market terletak di  J.P. Mansion, iaitu di belakang tempat penginapan kami

Maharaj Market : Pasar pagi untuk membeli sarapan pagi kami. Macam-macam ada, sama seperti pasar pagi di Malaysia.

1. pergi sana ada tourist guide erk? kan sana bahasa dia lain. mewah makanan dia. telan air liur je nengok. aah..kengkdg diorg klo nengok pelancong akan caj mahal. kena pandai pilih
    menabung nuff sini-libresse

1. Xde guide pun yumida..kami redah je..sblm pergi dah cari maklumat kat internet, kat sana bantai je ckp BI kalau xpaham tunjuk isyarat atau tunjuk gambar yg kami dah save siap2 dlm ipad..

Makanan kena pandai pilih..pilih yg org jual nya pakai tudung atau ada lambang bulan bintang kat kedainya..kena yg murah dan sedap alhamdulillah, kena yg mahal dan tak sedap redha je la hahaha

2. pasar diorang memang meriah dengan makanan...

1. Sedapkan makanan diorang terutama pulut ayam nyum nyum nyum..

3. roti canai banana + nutella, mcm best lah, slurpp~ ;3

1. Tempat kita panggil roti canai pisang..kat sana panggil pancake, kelasssss gitu

4. bestnya..mmenarik..suka tgok pic..sangat sharp..and nice shoot.

5. Mudah dapat makanan halal kat Krabi ni...

1. Betul tu mie..kebanyakan peniaga muslim ni dari patani..kecek melayu pun pandai

6. rasa mama pulak yang melancong tengok pic ni..

7. patut la .. itu rope bas meke kat thai..dop rope bas pun :l kalau saya pun , mesti tunggu lama gak..

1. Hahaha itu la pasal..kami dok cari bas yg mcm kat malaysia..sampai tahun depan pun xjumpa

8. seronok betul jln2 bercuti di Krabi ni ya...

9. diorng panggil roti canai tu pancake?

10. Siapa pen pal Muhammad Khairuddin Lim? Ingatkan tadi nak kirim poskad he he he.

11. Pen pal kebanyakannya orang putih... Saje nak belajar bahasa inggeris sewaktu kecil dahulu..

12. Tetiba rindu kenangan mas agi krabi 3 tahun lepas...krabi antara pulau yg paling cantik pernah saya pergi...

13. Cantik postbox tu.. simple tp menarik. Pancake nutella tu klu tngok org yg buatnya mmg confident lah nak makan..mesti best.. dengar nama makanannya pun rasa sedap.. perkongsian yg menarik ni sahabat.. :)

14. Cantik banget penjual pancake banana tuh Pak Lim. Pandai ambil gambar yang cantik-cantik rupanya Pak Lim ni..hehe

15. Saya tak sempat nak baca semua siri ni, nanti ada masa akan review balik..apapun tahniah atas percutian...all the best

16. Khir & Gunadi: penjual pancake tu sebenarnya ada 3 beradik..yg sorang lagi bantu kakaknya ambil order, yg lagi sorang jual bihun sup dkt kedai sebelah..tapi ya mmg benar ketiga2 nya cantik banget

17. perghh..buah mangga tengok..besar-besar.
    nanti kalo ade duit lebih nak jugak la pergi krabi :)

1. Kena menabung dr sekarang nick hehe..berbaloi pergi krabi ni

18. cantik gak peti posnyer yerk...
    menarik gak yerk yang penting makanan ada.. kot idak susah...

1. Warna peti merah yg menyerlah tu cho zila..makanan tu penting, kalo xde mknn xlarat kaki nak melangkah berjalan hehe

19. This comment has been removed by the author.

20. pengalaman sy time kat bangkok dulu, memang driver cab dorang suka charge harga mahal2...tapi kalau nak naik bus plak tak confident sbb tatau nak turun kat mana..rupanya memang jauh beza kalau naik bas dengan teksi..menabung YES Rio disini...

Regards,
    -Strider-

1. Teksi kebanyakannya mmg ketuk pelancong..kalau tak menipu meter, saja je diorang pusing jauh2..naik bas senang je lan, biasanya abg akan duduk sblh driver..banyak kali ulang nama tempat pada dia, dah sampai tempatnya dia perambat la kita turun hehehe

21. blogger dok bercerita pasal kesedapan pancake tuh..terliur plk rasanyer..

bas tu lori pick-up la kan..hihihihh

22. Sedap la juga zura..rasa roti canai rangup diletak coklat hehe..haah lori pick up tu dipanggil bas..beza betul dgn tempat kita

23. saya dulu time muda belia pun suka anta surat pada pen pal
    kira kita samalah kan MKL? hehe
    bas dia camtu aje, kalau saya pun gelak tak ingat dunia...hehe

24. Nanti kalau nak pi mana2 nak ikut lah.. Habet tuan khairuddin ni mncari info di internet nak ke mana hehehee.. nanti boleh bagi tunjuk ajar yer sifu :D