Monday 12 February 2018

Betong Mist View Point, Yala Thailand

Aiyoeweng, Betong District, Yala 95110 Thailand.

Salah satu lokasi pelancungan yang harus dikunjungi sekiranya anda berada di Betong, Thailand. Untuk sampai ke puncak dari Betong, mengambil masa kira-kira 45 minit dengan kereta. Jalannya senang dan elok. IKut route 410 untuk kira-kira 30km dan ambil kiri terus keluar ke sebuah perkampungan. 

I-Yerweng GPS coordinates : 5.977863, 101.181.793
I Yerweng Google Map : https://googl/SAEQUE

Border : durian burung.

Apabila anda telah sampai ke puncak, terus naik ke platform bertangga dalam masa 5 minit. Seelok-eloknya sampai ke sana dalam jam 5.30am selepas matahari terbit sangatlah cantik.

Bulan yang terbaik datang ke Betong untuk menikmati  keindahan Awan Nano adalah antara bulan Februari hingga April setiap tahun. Awan bergulong bak permaidani. Waktu Matahari menjelma adalah waktu terbaik untuk merakam fenomena 'sunrise'. 


Lukisan alam yang begitu mempersonakan
news.thaipbs.or:th

Awan Nano Aiyoeweng
Tripadvisor

19 comments:

  1. Menarik kan... LeYa pun dah nikmatinya.. Boleh terjah di LeYa Blog di sini..http://www.illyaleya.com/2018/01/jelajah-selatan-thailand-kenali-budaya-dan-tempat-menarik-di-betong.html

    ReplyDelete
  2. Cantiknya melihat permandangan di atas awan.. subhanallah

    ReplyDelete
  3. cantik awan nano..cumulus nimbus..

    ReplyDelete
  4. teringin nak g thai ni.. hehe

    Jemput singgah tgk entry terkini k.. :)
    1. Partime UBER Driver
    2. Bestnya join GALS, hadiah untuk 5 PEMENANG

    ReplyDelete
  5. ada rezeki nak ke sini...nice sharing Tuan MKL

    ReplyDelete
  6. Ya Allah cantiknya. Kabus Kan tu

    ReplyDelete
  7. inilaaa ni tempat yang viral tu.. waaah surreal nye nampak tenang dan damai..

    ReplyDelete
  8. mmg cantik... boleh ralit kalau berlama lamaan kt sini kan?

    ReplyDelete
  9. rasa nak nyanyi lagu awan nao..hehe

    ReplyDelete
  10. kalau honeymoon kat sini okay jugak kot. haha

    ReplyDelete
  11. KABAR BAIK

    Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    ReplyDelete